שכר מנהלים בכירים מול ביצועים בענפי המשק השונים

Size: px
Start display at page:

Download "שכר מנהלים בכירים מול ביצועים בענפי המשק השונים"

Transcription

1 שכר מנהלים בכירים מול ביצועים בענפי המשק השונים ע. ברקאי המחלקה להנדסת תעשייה וניהול המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. מבוא תקציר מאמר זה נועד לבחון עד כמה קיימת בישראל השפעה לתחום הפעילות של חברות ) הענף המשקי בו הן פועלות) על המתאם בין גובה שכר המנהלים הבכירים לתוצאות העסקיות של החברות אותם הם מנהלים. סוגיה זו נבחנה על פי סקר ספרות מקצועית, התשתית החוקתית הקיימת, לימוד שיטות התגמול הנהוגות בארץ ובעולם למנהלים הבכירים וניתוח אמפירי של השערת המחקר באמצעות שיטת הרגרסיה הקלאסית. מניתוח התוצאות עולה כי רק ב- 2 מתוך תחומי פעילות ) ענפים) שנבחנו קיים מתאם בינוני עד גבוה בין השינוי בשכר מנהלים בכירים לשינוי בתוצאות העסקיות. ישנם צעדים שניתן לנקוט שעשויים, ככל הנראה, לשפר את המתאם בשאר התחומים כגון: גילוי אחיד ונאות של השכר, יצירת קשר בין שכר מנהלים בכירים לתוצאות עסקיות על ידי הגברת הבקרה על שכר מנהלים בכירים באמצעות דירקטורים והגדלת המיסוי על שכר גבוה. סוגיית הקשר בין גובה שכר המנהלים הבכירים וביצועי חברות זוכה לתשומת לב מתמדת ועולה בדיונים ציבוריים חדשות לבקרים. התקשורת על כל גווניה בישראל בפרט ובעולם המערבי בכלל, מדווחת ומגלה התעניינות מרובה בנושא הן בשל ההיבטים הכלכליים של התגמול והן בשל הסקרנות הטבעית הקיימת סביב שכרם של הבכירים במשק. מטרת המחקר הינה לבחון את ההשפעה של תחום פעילות החברות על הקשר בין גובה שכר המנהלים הבכירים והתוצאות העסקיות של חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בתל- אביב. השערת המחקר היא כי שיעור השינוי השנתי בגובה שכרם של המנהלים הבכירים תלוי באורח מוגבל בלבד בטיב התוצאות העסקיות כפי שבאים לידי ביטוי בשיעור השינוי השנתי בסך המכירות והרווח הנקי השנתי. לבחינת הקשר בין גובה שכר המנהלים הבכירים לביצועי החברות קיימים מספר היבטים בעלי חשיבות. אחד ההיבטים הוא בדיקת הטענה הרווחת בציבור בישראל שהתגמול למנהלים הינו בלתי מוצדק מבחינה כלכלית. היבט נוסף בעל חשיבות, לבחינת הקשר בין שכר מנהלים לביצועי חברות, נובע מהאפשרות לקיומה של בעיית השליחות לפיה לא יפעלו המנהלים בהכרח למרב תועלתם של בעלי המניות. הבסיס לטענה זו הוא שפיזור השליטה בידי בעלי מניות פוגע בהם משום שנחלשת שליטתם במנהלים. 2. השיטה מתודולוגית המחקר בחינת הנושא בוצעה על-ידי מחקר אמפירי מתוך דין וחשבון על הוצאות השכר של גופים ציבוריים (בשנים ( ונתוני חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה בישראל. במהלכו נלמדו נתוני מחקר ונותחו באמצעות ביצוע רגרסיה ליניארית. כמו כן נסקרה הספרות המקצועית העוסקת בנושא, נלמדה התשתית החקיקתית הקיימת לגילוי נאות של שכר המנהלים וכן שיטות התגמול הנהוגות בארץ ובעולם למנהלים בכירים. מהסקירה הספרותית של המחקרים שבחנו את הקשר בין שכר המנהלים הבכירים וביצועי חברות עולה שברוב המחקרים, התגמול למנהלים בכירים תלוי באופן חלקי בלבד בתוצאות העסקיות של החברה (האוזר וסולומון, 99). במחקרם של בר-יוסף וטלמור (997), נמצא שהשינוי הריאלי בשכר הבכירים בין

2 השנים היה כמעט תמיד חיובי. לעומת זאת, השינוי ברווח החשבונאי ובתזרים המזומנים החופשי היה שלילי. כמו-כן, במחקם של בר-יוסף וטלמור (998), נמצא כי לא קיים קשר נכון בין תגמול המנהלים לביצועי חברות. במחקרם של האוזר וגיזבר (992) נמצא, לעומת זאת, שהצלחה כלכלית הנמדדת על-פי רווח נקי, מכירות, שיעור תשואה עודף בשוק או השינויים בהם, נמצאה כגורם השני בחשיבותו בקביעת רמת השכר. מדדי הצלחה כלכלית הללו נמצאו מסבירים את גובה השכר אך לא השינויים בשכר הריאלי של המנהלים לאורך זמן, למעט השינויים בגובה ההטבות הנלוות. מחקר זה משלים מס' מחקרים קודמים בישראל כמו בר יוסף ותלמור ) 997 (, ואמזלג ומחרז (2002 ( שבדקו מדגם רוחב תוך השוואות בין חברות באותה שנה מול מחקר שבוצע ע"י כהן וליאוטברך ) לא פורסם ). המחקר שבוצע בעבודת מחקר זו הינו מחקר אורך (לאורך זמן), שבחן שינוי בשכרי מנהלים בהשוואה לתוצאות וביצועי החברות ובהשוואה לגודלן. עבודת מחקר בחנה את הנושא ביחס לבנקים ובוצעה עי' יחידת המחקר של בנק ישראל אליאס ושרייבר (200 ). בנוסף ללימוד הספרות המקצועית נלמדה התשתית החקיקתית הקיימת לגילוי נאות של שכר מנהלים. זאת מאחר שיתכן ויש לכך השפעה על נכונות להסתיר שכר בכירים גם אם חברות לא מצליחות. על-פי החוק הקיים בישראל, חברות שחל עליהם חוק ניירות הערך מחויבות לפרט בדוחותיהם התקופתיים את סכומי הכסף וההטבות האחרות ששילמה החברה לנושאי המשרה הבכירים. לגילוי נאות זה של שכר המנהלים הבכירים קיימת חשיבות רבה מההיבטים הבאים:. מסייע ביצירת תחרות בשוק המנהלים (984.(Brockway, 2. הגילוי הנאות מאפשר ביקורת ציבורית (חייקין, 992). 3. קיימת חשיבות לגילוי נאות של שכר המנהלים הבכירים (גלוברזון, 99). מחקר נוסף בוצע בכנסת במגמה למצוא פתרון חוקתי לנושא ) ארליך ) המחוקק עשוי לשאוף לשתי מטרות נפרדות: מצד אחד, ריסון שכר מנהלים בכירים כך שבכל מיקרה השכר לא יעלה על סכום מסוים, ומצד שני הגברת המתאם בין התגמולים שמקבלים המנהלים לבין ביצועי החברות בכלל והמנהלים בפרט כלומר שהמנהלים יקבלו שכר רק במידה וכל בעלי המניות הרוויחו בזכות פועלם. הדרישה הייתה שדברים אלה יבואו לידי ביטוי בחקיקה (הדבר מבוצע כבר בארה"ב) - שכר מקסימאלי, גילוי נאות של שכר חמשת הבכירים עפ"י החוק. קיימת חקיקה במספר מדינות: ארגנטינה, מונקו, סלובניה ומאידך גם ארה"ב המערבית, שבה קיימת הכרה לחברה בהוצאה לשכר עד סכום מסוים, דבר שנועד להגביל את השכר. במס' מדינות בעולם כגון אוסטרליה וקנדה דנים באימוץ המודל האמריקאי. (Alarie, 2003;Senate Economics Committee, 2002) שיטות תגמול לבכירים שונות משיטות תגמול לעובדים. השוני נובע ככל הנראה מאופי התפקיד ומתרומת המנהל לחוזק הפיננסי של חברות גם בשוק הבורסה. להלן תיאור צורות התגמול הנפוצות הנהוגות במשק הישראלי ובעולם למנהלים בכירים:. אופציות (קרי: זכות לרכישה בעתיד של מניה) - שיטת תגמול זאת נהוגה בעיקר במגזר היי-טק. 2. הקצאת מניות שיטת זאת משתפת את המנהל באופן ישיר ברווחי החברה 3. הענקת בונוסים - מתבססת בעיקר על מדדים, כגון: גידול שנתי ברווח למניה או בשווי חברה ) בחוגי האקדמיה קיימת ביקורת קשה על קביעת בונוסים על מדדים חשבונאים קצרי טווח (כגון:

3 גידול שנתי ברווח נקי חשבונאיות (לב, 98)). או ברווח למניה) ברקאי וזאת מאחר שמדדים אלה ניתנים בנקל למניפולציות בעולם נערכו מספר מחקרים בנושא ונזכיר רק אחדים מהם כגון: באיטליה נערך מחקר אמפירי בנושא והוא פורסם ע"י (200). Brunello et al מאמר נוסף שפורסם ע"י (2003) Wright דן בתמריצי שכר ויעילות חברות הפועלות בתנאי תחרות. שיטת המחקר (המודל) בחירת המדגם - מאוכלוסיה של כל החברות שניירותיהן נסחרו בבורסה בתל אביב בין השנים ואשר הנתונים לגביהם מלאים נלקח מדגם (מדגם שכבות) בגודל של 30 חברות מחמישה הענפים הבאים (6 חברות מכל ענף): מזון, שירות, תקשורת, אופנה וביטוח.( =0.0) גודל המדגם שנצפה היה 20 (n = *6*4 ( תצפיות. שיטת מחקר לצורך בדיקת השערת המחקר וניתוח הנתונים נעשה שימוש בשיטת ה"רגרסיה קלאסית". קו הרגרסיה, הוא הקו הישר הטוב ביותר לניבוי משתנה אחד על סמך המשתנה האחר. אם כל התצפיות נמצאות על קו ישר הרי שנוכל לנבא משתנה אחד על סמך המשתנה האחר. קו רגרסיה במקרה זה יהיה הקו הישר המחבר את כל התצפיות. שיטה זו נקראת עקרון הריבועים הפחותים. רמת המובהקות שלפיה נבדוק את השערת המחקר תהיה כמקובל ברמה של ) % 0.0= ). להלן פירוט המדדים הסטטיסטיים שלפיהם נבדוק את השערת המחקר: R Square מדד טיב התאמת טיב הקו לתצפיות (מקדם ההסבר) מדד זה שווה ליחס בין השונות המוסברת של ) Y המשתנה המוסבר ( לבין סך השונות של Y. המדד יכול לקבל ערכים בין 0 ל-. ככל שהמדד קרוב יותר ל-, השונות הלא מוסברת של Y קטנה יותר וההסבר טוב יותר. - Significance F הדבר היא שהרגרסיה מובהקת. נגדיר: W שכר מנהל החברה Wi שכר מנהל בכיר מבין הבכירים. מדד לבדיקת מובהקות הרגרסיה. כאשר מדד זה יקבל ערך קטן מ- 0.0, משמעות המנהלים לבדיקת ההשערה הורצו 6 הרגרסיות הבאות: S סה"כ מכירות החברה A סה"כ נכסי החברה G רווח החברה.. שיעור השינוי בגובה השכר השנתי של המנהל הבכיר כפונקציה של שיעור השינוי: ברמת המכירות השנתית..2 ברמת הרווח הנקי השנתי. W =f( S) W =f( G) W =f( A).3 בסך כל נכסי החברה..2 שיעור השינוי בגובה השכר השנתי הממוצע של חמשת המנהלים הבכירים כפונקציה של 2. שיעור ברמת המכירות השנתית. Wi f ( S) i Wi f ( G) i 2.2 שיעור השינוי ברמת הרווח הנקי השנתי.

4 2.3 שיעור השינוי בסך נכסי החברה. Wi f ( A) i 3. תוצאות ומסקנות ניתוח התוצאות כללו ניתוח רגרסיה ).(ANOVA מניתוח התוצאות של הרגרסיות כפי שפורטו לעיל עולה כי מקדם ההסבר Square) R) הינו בינוני עד גבוה רק ב- 2 מ- ענפים ענף המזון (ביחס ל- 3 פרמטרי הביצועים: מכירות, נכסים ורווח נקי) וענף התקשורת (ביחס לפרמטרים נכסים (גודל הארגון) ורווח הארגון). בענף האופנה וההלבשה כל הרגרסיות נמצאו לא מובהקות (0.0 > F.(Significance ברוב התחומים נמצא מתאם נמוך בין שכר הבכירים לרווחי הארגון. לסיכום, נמצא כי השערה זו נתמכה על ידי הנתונים והמודל. דהיינו, במחקר נמצא קשר חלקי בלבד בין שיעור השינוי השנתי בגובה שכרם של המנהלים הבכירים לבין שיעור השינוי השנתי בסך המכירות והרווח הנקי. על-פי הממצאים נמצא קשר חלקי בלבד בין שיעור השינוי השנתי בגובה שכרם של המנהלים הבכירים לבין שיעור השינוי השנתי בסך המכירות והרווח הנקי. הכלכליים המסורתיים, זאת בניגוד לעמדה המסורתית כי על פי העקרונות שכרם של העובדים צריך להיות מבוסס על התרומה הכלכלית שלהם לחברה. עובדים שתרומתם לרווחיות החברה גבוהה יותר זכאים לפיצוי גבוה מזה של עובדים אחרים שתרומתם השולית לחברה קטנה. לעומת זאת תוהה לב במאמרו "על שכר ועל ביצוע" (98) כיצד ייתכן שחברות מסוימות, שנוהלו בצורה כושלת, סבלו הפסדים כבדים ואף הגיעו לפשיטת רגל, ממשיכות להעסיק את מנהליהן ואף להעניק להם שכר ותנאים נלווים מופלגים. זאת שאלה שנשאלת גם במאמר זה. על פי חת (998), הביקורת על רמת שכרם של המנהלים הבכירים קשורה, בין היתר, בהרגשה שהיא נקבעת בידי בעלי השליטה בחברות (שהם במקרים רבים המנהלים עצמם), ללא התחשבות בעניינם של בעלי המניות מקרב הציבור. יתכן שזו הסיבה הטבעית והפשוטה המצביעה על חוסר הקשר בין הצלחה לתמריצים למנהלים שהתבטאה ב- R Square נמוך המצביע על מתאם נמוך בין הצלחת חברות להצלחת מנהלים. טבלת תוצאות ניתוח סטטיסטי לגבי הקשר בין שכר בכיר לביצועי הארגון מכירות נכסים רוח אופנה (-) 0.4 מזון (+++) 0.76 שירות (-) 0.3 ביטוח (+) 0.42 תקשורת (-) 0.36 (+++) 0.77 (+++) 0.84 (+) א(-) (-) 0.34 (-) 0.37 (+++) 0.83 (+++) 0.8 (-) 0.0 (-) 0.03 טבלת תוצאות ניתוח סטטיסטי לגבי הקשר בין ממוצע שכר הבכירים לביצועי הארגון מכירות נכסים רוח מקרא לגבי מתאם אופנה (-) 0.07 מזון (+++) 0.77 שירות (+) 0.40 ביטוח (++) 0.6 תקשורת (-) 0.22 (++) 0.67 (+++) 0.79 (++) 0. (-) 0.6 (++) 0.42 (-) 0.03 (+++) 0.9 (+++) 0.8 (-) 0.08 (-) (+++) גבוה ( +) (Significance F>> > 0.0) (++) בינוני 0.0) > F> (Significance (-) 4. המלצות נמוך 0.0) > F (Significance אין 0.0) < F (Significance להלן מספר צעדים שעשויים אולי לשפר את רמת הקשר בין גובה שכר מנהלים וביצועי חברות.

5 . גילוי אחיד ונאות של השכר וההטבות הנלוות סעיף 23 א' לפקודת החברות (נוסח משולב) התשמ"ג 983, כולל דרישה לפירוט שכרם של חמשת בעלי השכר בתאגיד. על אף דרישה זו נמצא במהלך העבודה שהדיווח על השכר ועל שאר ההטבות הנלוות אינו אחיד בכל החברות, ובמקרים רבים אף אינו ברור. 2. יצירת קשר, על פי חוק, בין שיעור השינוי בתוצאות העסקיות של החברות לבין שיעור השינוי בשכר המנהלים הבכירים באמצעות מערכת בקרה בדירקטוריונים של חברות. הדבר הכרחי מאחר שעל פי חת (99) בשנת 994 השכר של המנהלים הבכירים היה יותר גבוה מ- 2% מרווח החברות. 3. קביעת שכר מקסימום לעובדים במגזר הציבורי ) לדוגמא פי מהשכר הממוצע במשק) ואילו במגזר הפרטי שכר זה יהיה השכר המקסימלי לעובד שיוכר לצרכי מס. ביבליוגרפיה Alarie B.(2003) Executive Compensation and tax policy: Lessons for Canada from the experience of the United States University of Toronto to Law, review Winter Brockway, G.P>, Executive Salaries and Their Justification, Journal of Post Keynesian Economic, 984, Pages Hauser Ang, J., S., and Luaterbach B., Top Executive Compensation under Alternate Ownership and Governace Structures, European Financial Management, Senate Economics Committee Inquiry Into The Corporations Amendment (Repayment of the Director s Bonuses) Bill 2002, Submission on behalf of the ACTU. אליאס ר., שרייבר ב., שכר בכירים במערכת הבנקאות הישראלית, סוגיות בבנקאות, יחידת המחקר של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, יוני , 6 ארליך י., שכר מנהלים בכירים בחברות ציבוריות: רגולוציה ומנגנוני פיקוח, מרכז המחקר והמידע, הכנסת, מאי בר-יוסף, ש. וטלמור, א., ביצועים מול שליטה : מה מניע את שכר המנהלים הבכירים בישראל, הרבעון לכלכלה 44, יוני 997, עמודים: בר-יוסף, ש. וטלמור, א., תגמול מנהלים וביצועי חברות: השוואה רב לאומית וגישות חדשות, ביטאון רואה החשבון מ"ז, אפריל 998, עמודים: גלוברזון, המנהלים שודדים את המפעלים, ביטאון המהנדסים והאדריכלים, הוצאת לשכת המהנדסים והאדריכלים, דצמבר 99, עמודים: האוזר ש., וגיזבר א., הקשר בין רווחיות ומבנה שליטה בחברות תעשייתיות שמניותיהן נסחרות בבורסה לבין מדיניות השכר למנהלים הבכירים, הרבעון לכלכלה 40, אוקטובר 992, עמודים: חייקין ס., דיווח על שכר בכירים, מדריך לחברות ציבוריות בישראל דיווח ובקרה, 992, עמודים: כהן ש. לאוטרבך ב., שכר מנכ"לים בישראל והקשר שלו לבעלות ולביצועים של הפירמה, בית הספר למנהל עסקים, אוניברסיטת בר אילן, לב ב., על שכר ועל ביצוע? ניהול, ביטאון המנהלים בישראל 44, יולי 98, עמוד 8.

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה כנס חינוך משנה מציאות מכון מופ"ת המכללה ע"ש דוד ילין מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה ד"ר רינת ארביב-אלישיב ד"ר ורדה צימרמן 1 מבוא נשירת מורים היא תופעה חברתית המתרחבת

More information

סטטיסטיקה בתכנית "מוסמך" ש"ת, ש 3 "ס.

סטטיסטיקה בתכנית מוסמך שת, ש 3 ס. קורס: 01634101 אוניברסיטת תל אביב הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר ביה"ס למקצועות הבריאות מס ' החוג לסיעוד סטטיסטיקה בתכנית "מוסמך" ש"ת, ש 3 "ס מועד הקורס: סמסטר ב', 16:00 14:00 יום ד' yoramb@post.tau.ac.il nadavari@mail.tau.ac.il

More information

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק(

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( התשע"ב - 2012 חברות וחברי לשכה יקרים, אני שמח להגיש לכם חוברת זו בה תמצאו את חוק זכויות הסוכן בנוסחו המקורי ואת תרגומו לאנגלית על ידי עו"ד שוש רבינוביץ,

More information

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

עוצמת הקשר בין מדדים פיננסים לבין דירוג האשראי וענף הפעילות *

עוצמת הקשר בין מדדים פיננסים לבין דירוג האשראי וענף הפעילות * עוצמת הקשר בין מדדים פיננסים לבין דירוג האשראי וענף הפעילות * דוח מיוחד מאי 2011 הדוח מבוסס על נייר מחקר של :Moody's Moody's Financial Metrics Key Ratios by Rating and Industry for Global Non-Financial

More information

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים;

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; 12 באפריל 2017 כיל מעדכנת את המבנה הארגוני של החברה חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; הנהלת כיל

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

מדדי מרכז הגדרה: מדדים סטטיסטיים המשקפים את הנטייה המרכזית של ההתפלגות מדדי מרכז מרכז ההתפלגות

מדדי מרכז הגדרה: מדדים סטטיסטיים המשקפים את הנטייה המרכזית של ההתפלגות מדדי מרכז מרכז ההתפלגות שיעור מדדי מרכז מדדי מרכז הגדרה: מדדים סטטיסטיים המשקפים את הנטייה המרכזית של ההתפלגות מדדי מרכז מרכז ההתפלגות modeשכיח medianחציון meanממוצע שכיח MODE הגדרה: הנתון בעל השכיחות הגבוהה ביותר תכונות השכיח

More information

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION Setting the Stage Atheism 2.0 by Alain de Botton I don t think we have to make that choice. I think there is an alternative. I think there are ways of stealing from

More information

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך מדינת ישראל משרד החינוך מינהל חברה ונוער מבחן באנגלית שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: מנהל מרכז השכלה: שם: שם מרכז ההשכלה /מוסד : ציון: תאריך בדיקת המבחן: כולה שהמערכת מוסרית, ומוסרית ערכית רואים

More information

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal Adv. Shahar HARARI, Israel Key words: Town Planning, Appropriation, Appraisal SUMMARY It seems illogical that the

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת.

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת. 1 (Liquid Crystal Display) תצוגת LCD בפרויקט ישנה אפשרות לראות את כל הנתונים על גבי תצוגת ה- LCD באופן ברור ונוח. תצוגה זו היא בעלת 2 שורות של מידע בעלות 16 תווים כל אחת. המשתמש יכול לראות על גבי ה- LCD

More information

Genetic Tests for Partners of CF patients

Genetic Tests for Partners of CF patients Disclaimer: this presentation is not a genetic/medical counseling The Annual Israeli CF Society Meeting Oct 2013 Genetic Tests for Partners of CF patients Ori Inbar, PhD A father to a 8 year old boy with

More information

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה תפקידן של עמותות החולים במחקרים ואיסוף PRO סקר בינלאומי על הפסת טיפול ב- גיורא שרף מייסד ומנהל עמותת חולי CML מייסד ומנהל עמותת חלי"ל האור מייסד ומנהל עמותת הגג של כל עמותות ה- CML בעולם CML כנס שנתי של

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס

שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס 1 US Copyright Act of 1976 רשימה פתוחה 107. Limitations on exclusive

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

הקשר בין ניהול אחריות חברתית למעורבות בקהילה

הקשר בין ניהול אחריות חברתית למעורבות בקהילה הקשר בין ניהול אחריות חברתית למעורבות בקהילה תוצאות סקר אחריות חברתית בקרב פירמות ציבוריות בישראל עוזרות מחקר: אבו ענבל רוני גרין ותמי איבגי-חדד במסגרת עבודת המחקר לדוקטורט, בית הספר לניהול ע"ש גילפורד

More information

לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל "סטטיסטיקה והסתברות" בשאלון 802 שבאתר

לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל סטטיסטיקה והסתברות בשאלון 802 שבאתר 11 סטטיסטיקה 802 1. לפניכם ההתפלגות של יבול עגבניות בטונות, במספר מסוים של חלקות שדה: 9 7 8 12 7 7 6 8 4 x יבול בטונות שכיחות ממוצע היבול לחלקה הוא 7 טון. מצאו בכמה חלקות שדה יבול העגבניות היה 4 טון? א.

More information

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

שם המאמר: הקשר בין מנהיגות, פוליטיקה ארגונית, וביצועי עובדים: בדיקה אמפירית במנהל הציבורי בישראל

שם המאמר: הקשר בין מנהיגות, פוליטיקה ארגונית, וביצועי עובדים: בדיקה אמפירית במנהל הציבורי בישראל האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני שם המאמר: הקשר בין מנהיגות, פוליטיקה ארגונית, וביצועי עובדים: בדיקה אמפירית במנהל הציבורי בישראל מאת: ינון דריזין-עמית בנוסף לאמירות מעניינות לגבי עצם נכונות הציפייה, הלא ריאלית,

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL Shavuot Nation JEWISH EDITION Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director Just Dress? Or is Tzniut something more? By Jacob and Penina Bernstein, Youth Directors at

More information

Theories of Justice

Theories of Justice Syllabus Theories of Justice - 56981 Last update 06-08-2014 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: political Science Academic year: 2 Semester: 2nd Semester Teaching

More information

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי(

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 016117 מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת א. משך הבחינה: שעה וחצי שאלון

More information

מ ש ר ד ה ח י נ ו ך ה פ ד ג ו ג י ת א ש כ ו ל מ ד ע י ם על ה ו ר א ת ה מ ת מ ט י ק ה מחוון למבחן מפמ"ר לכיתה ט', רמה מצומצמת , תשע"ב טור א'

מ ש ר ד ה ח י נ ו ך ה פ ד ג ו ג י ת א ש כ ו ל מ ד ע י ם על ה ו ר א ת ה מ ת מ ט י ק ה מחוון למבחן מפמר לכיתה ט', רמה מצומצמת , תשעב טור א' ה פ ו י ת ש כ ו ל מ ע י ם על ה ו ר ת ה מ ת מ ט י ק ה כ" ייר, תשע".5.0 מחוון למחן מפמ"ר לכיתה ט', רמה מצומצמת 0, תשע" שלה סעיף תשוות טור ' ניקו מפורט והערות תשוה: סעיף III נקוות תשוה מלה נק' לכל שיעור משיעורי

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

חוברת זו כוללת חומר תמיכה לנלמד בתרגולים בנושא שימוש בתוכנת

חוברת זו כוללת חומר תמיכה לנלמד בתרגולים בנושא שימוש בתוכנת חוברת זו כוללת חומר תמיכה לנלמד בתרגולים בנושא שימוש בתוכנת.SPSS צורך השימוש והבנת החוברת יש צורך בחזרה על החומר הנלמד בקורס " ל מבוא לסטטיסטיקה" החומר שניתן כאן אינו מקיף, והוא מהווה ריכוז החומר הנלמד

More information

נובמבר 2011 (מנחת העבודה תאריך

נובמבר 2011 (מנחת העבודה תאריך אי ביטחון תעסוקתי והתנהגות אזרחית ארגונית בקרב מורים: מאפייני אישיות ומוטיבציה כמתערבים בקשר. אודליה ארז עבודת גמר מחקרית (התיזה) המוגשת כמילוי חלקי של התואר "מוסמך האוניברסיטה" הדרישות לקבלת אוניברסיטת

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ז, 2017, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך 403 016104, מספר השאלון: אנגלית שאלון ג' (MODULE C) ג רסה א' הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה וחצי ב. מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

מדריך לתכנת הגימפ Gimp) (The חלק מהמידע במדריך זה מובא מהקישור- http://www.jlc.org.il/forums/viewtopic.php?p=900&sid=d801ea3d13f7ae97549e28a56a4ce0cb GIMP היאתכנה חופשיתרבתאפשרויותבתחום הגראפיקהועריכתהתמונות,

More information

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t" Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH * .1.2.3 (X).1.2.3.4.5.6 בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

החוקר מניח שהכמות המבוקשת היא פונקציה של מחיר התות שדה, ושל הכנסת הצרכנים, והכמות המוצעת היא פונקציה של מחיר

החוקר מניח שהכמות המבוקשת היא פונקציה של מחיר התות שדה, ושל הכנסת הצרכנים, והכמות המוצעת היא פונקציה של מחיר 2007 ב- 90 (22 נקודות) שאלה 1 חוקר רצה לאמוד את פונקציית הביקוש ואת פונקציית ההיצע לתות שדה. הוא אסף נתונים עבור 30 תקופות: - מחיר קופסא בש"ח בתקופה t P t - כמות נקנית בק"ג בתקופה t Q t מחיר פרי תחליפי

More information

מדיניות תגמול ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ )"שלמה ביטוח" או "החברה"(

מדיניות תגמול ש. שלמה חברה לביטוח בעמ )שלמה ביטוח או החברה( מדיניות תגמול ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ )"שלמה ביטוח" או "החברה"( 1 3 4 5 5-6 7-8 9 10 10-12 13-18 18 18-19 19 19 20 20-21 22 22 22 תוכן עניינים מבוא... הגדרות... מטרת אימוץ מדיניות התגמול... נתונים כלליים

More information

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 שאלה )מועד א 2013( לפניך מספר הגדרות: תת מילה של המילה word הינה רצף של אותיות עוקבות של word פלינדרום באורך le היא מילה בעלת le אותיות שניתן לקרוא אותה משמאל לימין וגם מימין

More information

מ ק ו מ ו ת 5 מ י נ ה ל כ ס פ י ו מ ו ר י ה ח ב ר ה ל פ י ת ו ח י ר ו ש ל י ם ב ע מ מ ב ו א כ ל ל י ב ש נ ת, ב מ ס ג ר ת ח ג י ג ו ת י

מ ק ו מ ו ת 5 מ י נ ה ל כ ס פ י ו מ ו ר י ה ח ב ר ה ל פ י ת ו ח י ר ו ש ל י ם ב ע מ מ ב ו א כ ל ל י ב ש נ ת, ב מ ס ג ר ת ח ג י ג ו ת י נ י ה ו ל פרויקט הקמת היכל הפיס י ר ו ש ל י ם תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 1 0 1 6 2 2 מ ב ו א תקציר מנהלים פירוט הממצאים 1 2 3 2 2 2 2 2 8 3 0 3 2 3 4 3 6 4 1 4 6 ליקויים מערכתיים ב נ י ה ו ל פרויקט

More information

הקשר שבין צדק ארגוני, התנהגות אזרחית

הקשר שבין צדק ארגוני, התנהגות אזרחית הקשר שבין צדק ארגוני, התנהגות אזרחית ארגונית (OCB) ויצירתיות בארגון ויינברג אבי עבודת גמר מחקרית (תיזה) המוגשת כמילוי חלק מהדרישות לקבלת התואר "מוסמך האוניברסיטה" אוניברסיטת חיפה הפקולטה למדעי החברה בית

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א. משך הבחינה: שעה וחצי אנגלית שאלון

More information

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 ב"ה SHABBOS, 10 TAMMUZ - FRIDAY, 16 TAMMUZ, 5778 For local candle lighting times visit www.chabad.org/candles SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 PARSHAS CHUKAS After Minchah, read the fifth chapter of Pirkei Avos.

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G)

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G) 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016582 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה וארבעים וחמש דקות אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

פיזיקה של נהיגה מדריך למורה

פיזיקה של נהיגה מדריך למורה פיזיקה מערכות טכנולוגיות פיזיקה של נהיגה מדריך למורה כל הזכויות שמורות למורן הוצאה לאור אין לצלם או לשכפל מהספר 1 על תוכנית הלימודים פיזיקה של מערכות טכנולוגיות מבוא ההיבט הטכנולוגי של כל נושא פיזיקלי.

More information

PARTNER COMMUNICATIONS REPORTS FIRST QUARTER 2018 RESULTS 1

PARTNER COMMUNICATIONS REPORTS FIRST QUARTER 2018 RESULTS 1 PARTNER COMMUNICATIONS REPORTS FIRST QUARTER 2018 RESULTS 1 ADJUSTED EBITDA 2 TOTALED NIS 177 MILLION CELLULAR POST-PAID SUBSCRIBERS INCREASED BY 16 THOUSAND GROSS PROFIT FROM EQUIPMENT SALES INCREASED

More information

מדיניות הצבעה בעת הפעלת proxy אספות הכלליות

מדיניות הצבעה בעת הפעלת proxy אספות הכלליות מדיניות הצבעה בעת הפעלת proxy אספות הכלליות 2018 - לשנים 2017 אנטרופי שירותי מחקר כלכלי אפריל 2017 תוכן עניינים תוכן עניינים מינוי והרכב הדירקטוריון... 4 1. שיעור דירקטורים בלתי תלויים...4 1.1. היקף בני

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 40. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 40. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Foundation Tier Paper 1 Listening F Specimen 2019 Morning Time allowed: 35 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The

More information

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 6?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

מקומה של הדרכה בבניית ארגון תומך חדשנות פרופ' מרים ארז הטכניון ראש תוכנית ה- MBA ומרכז הידע לחדשנות

מקומה של הדרכה בבניית ארגון תומך חדשנות פרופ' מרים ארז הטכניון ראש תוכנית ה- MBA ומרכז הידע לחדשנות מקומה של הדרכה בבניית ארגון תומך חדשנות פרופ' מרים ארז הטכניון ראש תוכנית ה- MBA ומרכז הידע לחדשנות Knowledge Center for Innovation Technion Israel Institute of Technology Faculty of Industrial Engineering

More information

ZIM INTEGRATED SHIPPING SERVICES LTD. (the "Company")

ZIM INTEGRATED SHIPPING SERVICES LTD. (the Company) ZIM INTEGRATED SHIPPING SERVICES LTD. (the "Company") March 29, 2018 Dear Shareholder, Re: Notice to Shareholders re Nomination of Directors In accordance with Article 76 of the Company s Articles of Association

More information

1 5 5:1 Holy_bible_

1 5 5:1 Holy_bible_ 1 5 5:1 Holy_bible_1 4 1 5 כ שמע ויהי כל מלכי וכל מלכי ימה הירדן בעבר א שר האמרי א שר הכנעני Jos5:1 את על הים א שר הובי ש מפני הירדן את מי יהוה בני י שראל עד עברנו לבבם וימס רוח עוד בם ולא היה מפני בני

More information

מדיניות הצבעה בעת הפעלת proxy אסיפות הכלליות

מדיניות הצבעה בעת הפעלת proxy אסיפות הכלליות מדיניות הצבעה בעת הפעלת proxy אסיפות הכלליות אנטרופי שירותי מחקר כלכלי מרץ 4102 הקדמה מגמות א. בתחום הרגולציה על גופים מוסדיים בשנים האחרונות חלה התפתחות מואצת בכל הקשור להנחיות הרגולציה בתחום הממשל 1

More information

אנגלית (MODULE E) בהצלחה!

אנגלית (MODULE E) בהצלחה! 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016481 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה ורבע אנגלית שאלון ה' (MODULE E) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה: בשאלון זה

More information

Discourse Analysis

Discourse Analysis Syllabus Discourse Analysis - 10822 Last update 07-09-2016 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: school of language sciences Academic year: 0 Semester: 2nd Semester

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון ב' של בחינת הבגרות שסמלו 016103 א

More information

התהליכים הדמוגרפיים בארץ ( ) עדכון נייר העמדה יעקב פייטלסון אב תשע"ג אוגוסט 2013

התהליכים הדמוגרפיים בארץ ( ) עדכון נייר העמדה יעקב פייטלסון אב תשעג אוגוסט 2013 שן התהליכים הדמוגרפיים בארץ (1800-2013) ישראל 1 עדכון נייר העמדה יעקב פייטלסון אב תשע"ג אוגוסט 2013 המכוןלאסטרטגיהציוניתהואגוף עצמאיהפועללמעןשמירתצביונההיהודיוהדמוקרטישלמדינתישראלעל פיעקרונותמגילתהעצמאות.

More information

th Maccabiah ספר מיתוג

th Maccabiah ספר מיתוג 2017 20th Maccabiah המכביה ה 20 Brand Book ספר מיתוג 01 OUR MISSION MACCABIAH 2017 Dear Chaverim, Shalom! The Organizing Committee proudly presents this 20TH MACCABIAH BRAND BOOK, created after wide and

More information

מדיניות תגמול ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ )"שלמה ביטוח" או "החברה"(

מדיניות תגמול ש. שלמה חברה לביטוח בעמ )שלמה ביטוח או החברה( מדיניות תגמול ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ )"שלמה ביטוח" או "החברה"( 1 תוכן עניינים מבוא... 3 הגדרות... 4 מטרת אימוץ מדיניות התגמול של נושאי המשרה... 5 נתונים כלליים אודות החברה... 6 גיבוש, פיקוח ובקרה על

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

תרגול נוסף מונופול רמה קלה רמה בינונית שאלה מספר 1 פונקציית הוצאות של מונופול הינה: עקותת הביקוש העומדת בפני המונופול הינה:

תרגול נוסף מונופול רמה קלה רמה בינונית שאלה מספר 1 פונקציית הוצאות של מונופול הינה: עקותת הביקוש העומדת בפני המונופול הינה: 1 תרגול נוסף מונופול רמה קלה שאלה מספר 1 פונקציית הוצאות של מונופול הינה: עקותת הביקוש העומדת בפני המונופול הינה: א( חשב את שיווי המשקל של המונופול והצג אותו באופן גרפי. ב( חשב את רווח המונופול. ג( חשב

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

Family Characteristics amongst Social Groups in Israel and their Effect on Usage of Communication Technologies within Families

Family Characteristics amongst Social Groups in Israel and their Effect on Usage of Communication Technologies within Families 128 ע מאפיינים משפחתיים בקרב קבוצות אתניות בישראל והשפעתם על השימוש בטכנולוגיות תקשורת במסגרת משפחתית מיכל פרנקל החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה-אוניברסיטת חיפה michalfrenkel1@gmail.com 1 Family Characteristics

More information

Hebrew Adjectives. Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive

Hebrew Adjectives. Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive 1 Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive 2 Attributive Adjectives: Modify a noun; Agree in gender, number, and definiteness with the noun; Follow the noun they modify.

More information

נילי חמני

נילי חמני מבנה שריר שלד (מקרוסקופי) עטוף ברקמת חיבור (אפימזיום) מחולקלצרורותתאישרירשכלאחדמהםעטוף ברקמתחיבורנוספת (פרימזיום) (תא) שרירעטוףברקמתחיבורמשלו כלסיב (אנדומזיום) לרקמות החיבור בשריר תפקיד חשוב ביצירת המבנה

More information

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Thursday, May 11,

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, 2012 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

אסיפות כלליות מדיניות ונהלים

אסיפות כלליות מדיניות ונהלים אסיפות כלליות מדיניות ונהלים נובמבר 2015 תוכן עניינים מדיניות ההצבעה של ועדת השקעות באסיפות כלליות של חברות ציבוריות... 3 אמות מידה ביחס לאיכות הממשל התאגידי בחברות ציבוריות... 6 נספח א' קריטריונים להצבעה

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 416 016117, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Higher Tier Paper 1 Listening H Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The pauses

More information

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי )

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי ) בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 407 016108, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א'

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א' תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן א נ ג ל י ת סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון א' של בחינת הבגרות שסמלו

More information

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 414 016115, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

מבוא למאקרו כלכלה תקציר שיעור מס' 3 צריכה פרטית והשקעה

מבוא למאקרו כלכלה תקציר שיעור מס' 3 צריכה פרטית והשקעה מבוא למאקרו כלכלה תקציר שיעור מס' 3 צריכה פרטית והשקעה מבוא: 1 בשיעורים הקרובים ננסה להסביר מהם התהליכים והגורמים שקובעים את גודלו של התוצר. בפרט נתמקד בגורמים המשפיעים על הביקושים לשימושים השונים של המשק.

More information

כבוד השופט ס' ג'ובראן כבוד השופט ח' מלצר 2. בצלאל בן ציון

כבוד השופט ס' ג'ובראן כבוד השופט ח' מלצר 2. בצלאל בן ציון א( בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים ע"א 5105/09 ' ריבלין לפני: כבוד המשנה לנשיא )בדימ' כבוד השופט ס' ג'ובראן כבוד השופט ח' מלצר המערערים: 1. אדיר שפירא 2. בצלאל בן ציון ד ג נ dexia credit

More information

תרגול 8. Hash Tables

תרגול 8. Hash Tables תרגול Hash Tables ds-ps חידה מהשיעור הקודם בכל השקים המטבעות שוקלים ורק בשק אחד המטבעות שוקלים.. מותר לנו לבצע שקילה אחת בלבד! איך נדע מה השק הקל יותר? שקים עם מטבעות ds-ps מה היה לנו דיברנו על מבני נתונים

More information

The Art of Rebuke. Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a

The Art of Rebuke. Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a The Art of Rebuke Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a Source #2: Commentary of Maharsha Source #3: An additional Maharsha. Source #4a): Talmud Sotah 41b-42a Source 4b) Rashi

More information

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית.

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית. בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. א. משך הבחינה: שעה ורבע מועד הבחינה: חורף תשס"ז, 2007 מספר השאלון: 406 016107, א נ ג ל י

More information

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD Anatomy ofa l eader: them oshestory SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD FOR LESSONS IN LEADERSHIP ש מ ות EXODUS CHAPTER 2 א ו י ל ך א י ש, מ ב ית ל ו י; ו י ק ח, א ת-ב ת-ל

More information

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b.

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b. Name Page 1 of 7 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, April 30,

More information

עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא:

עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא: שאלה 1 עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא: 99 80 50 15 40 34 30 22 10 13 20 13 9 8 א. ב. ג. האם העץ

More information

מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית (MODULE C) מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי قاموس إنجليزي - إنجليزي - عربي

מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית (MODULE C) מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי قاموس إنجليزي - إنجليزي - عربي בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 403 016104, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

נובמבר 2011 (מנחת העבודה תאריך

נובמבר 2011 (מנחת העבודה תאריך אי ביטחון תעסוקתי והתנהגות אזרחית ארגונית בקרב מורים: מאפייני אישיות ומוטיבציה כמתערבים בקשר. אודליה ארז עבודת גמר מחקרית (התיזה) המוגשת כמילוי חלקי של התואר "מוסמך האוניברסיטה" הדרישות לקבלת אוניברסיטת

More information

שוק העבודה השלישי של המגזר בישראל נתונים ומגמות

שוק העבודה השלישי של המגזר בישראל נתונים ומגמות גב' הילה יוגב ד"ר חגי כץ שוק העבודה של המגזר השלישי בישראל נתונים ומגמות 2-29 המרכז הישראלי לחקר המגזר השלישי אוניברסיטת בן - גוריון בנגב הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר תודות אנו חבים תודה לאנשים וארגונים

More information

ונגלה כבוד הוי' Veniglah K vod Havayah

ונגלה כבוד הוי' Veniglah K vod Havayah ונגלה כבוד הוי' Veniglah K vod Havayah 43 FOREWORD MASHIACH S DAY The Haftorah of recited on Acharon shel Pesach (the final day of Pesach) contains many prophecies the Era of the Redemption including

More information

-0.1% 0.25% 2.20% 1.90% 1.60% 1.30% 1.00% 0.70% 0.40% 0.10% -0.20% -0.50%

-0.1% 0.25% 2.20% 1.90% 1.60% 1.30% 1.00% 0.70% 0.40% 0.10% -0.20% -0.50% 03/09/2017-08/09/2017 I מחלקה כלכלית I מגדל שוקי הון סקירה שבועית מאקרו ישראל ירידה בשכר הממוצע הריאלי למשרת שכיר בחודש יוני; ירידה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים בחודש אוגוסט; הרעה במאזן הכולל על פי

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשס"ח, 2008 מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י

More information

M A K I N G N E G A T I V E S P O S I T I V E

M A K I N G N E G A T I V E S P O S I T I V E M A K I N G N E G A T I V E S P O S I T I V E This session looks at a group of brachot and investigates why some are written in the negative form and only one is written in the positive. What is different

More information

קידום בריאות. the. process of enabling people to increase control over, and. to improve their health". נובמ בר 2009 כל הזכו יות שמור ות לתמר שושן

קידום בריאות. the. process of enabling people to increase control over, and. to improve their health. נובמ בר 2009 כל הזכו יות שמור ות לתמר שושן קידום בריאות The World Health Organization (WHO) defines health promotion as "the process of enabling people to increase control over, and to improve their health". the כל הזכו יות שמור ות לתמר שושן נובמ

More information

שאלון ד' הוראות לנבחן

שאלון ד' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ה, מועד ב מספר השאלון: 404 016105, י ת ל ג נ א שאלון ד' )MODULE D( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

בעלות רכב לפי עשירוני הכנסה

בעלות רכב לפי עשירוני הכנסה על רכ בעלות רכב לפי עשירוני הכנסה מהות האינדיקטור שיעור הבעלות על רכב לפי עשירוני הכנסה 22 הוא אינדיקטור נוסף לבחינת אי שוויון חברתי תוך דורי. ככל שהפער בבעלות על מכונית בין עשירוני הכנסה קטן יותר, כך

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. תשס"ז, מועד ב מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י ת

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

מצוינות בשירות כתב עת לניהול ולשיפור חוויית הלקוח # שיתוף סיפורים דרך טובה לשיפור השירות # ארבע דוגמאות להשקעה בעובדים: כך יוצרים מצוינות בשירות

מצוינות בשירות כתב עת לניהול ולשיפור חוויית הלקוח # שיתוף סיפורים דרך טובה לשיפור השירות # ארבע דוגמאות להשקעה בעובדים: כך יוצרים מצוינות בשירות מצוינות בשירות כתב עת לניהול ולשיפור חוויית הלקוח גיליון 4 דצמבר 2012 ללמוד. לחשוב. לשפר. מדברים מהשטח # להיות מספר 1 כתבות מהארץ זיוף רגשות במפגש שירות בין רופא לחולה # # האם לקוחות אוהבים שמחמיאים להם?

More information

PARTNER COMMUNICATIONS ANNOUNCES A SHARE BUYBACK PLAN

PARTNER COMMUNICATIONS ANNOUNCES A SHARE BUYBACK PLAN PARTNER COMMUNICATIONS ANNOUNCES A SHARE BUYBACK PLAN Rosh Ha ayin, Israel, May 31, 2018 - Partner Communications Company Ltd. ("Partner" or "the Company") (NASDAQ and TASE: PTNR), a leading Israeli mobile

More information